יוני שמיל עו"ד

יוני שמיל, משרד עורכי דין וגישור

הפרת הסדר ראיה
צרו קשר

הפרת הסדרי ראיה

הסדרי ראיה נועדו על מנת לשמור על קשר רציף בין ההורה שאינו משמורן, לבין ילדיו הקטנים.
לעיתים, אחד מההורים עושה שימוש בילדיו לרעה, וזאת במטרה לפגוע בהורה השני, אם זה באי קיום הסדרי הראייה (ההורה לא מגיע לראות את ילדיו במועד שנקבע), ואם זה בהורה המשמורן שלא מקיים את הסדרי הראייה שנקבעו לזכות ההורה שאינו משמורן, או שמפריע לקיום הסדרי הראייה.
חשוב לציין כי הפרות כאלה פוגעות בעיקר בקטינים עצמם, אשר מצפים לקיום הסדרי הראייה.
ראשית יוסבר על הצעדים לזכות האישה, במידה והאב אינו מקיים את הסדרי הראייה מצדו, ולאחר מכן יוסבר על הצעדים לזכות האב במקרים בהם האם מונעת ממנו לקיים את הסדרי הראייה לזכותו.

הפרת הסדרי ראייה על ידי האב:

במקרה והאב מפר את הסדרי הראייה שנקבעו לזכותו, האישה יכולה לפנות לבית המשפט לענייני משפחה, או לבית הדין הרבני, ולהגיש בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט בטענה שהאב לא מקיים החלטה שיפוטית, כאשר במסגרת בקשה (תביעה) זאת, ניתן להטיל על האב עונש (קנס) כספי, עקב אי קיום הסדרי הראייה שנקבעו לו.
בנוסף, יכולה האישה להגיש תביעה כספית להחזר הוצאות כספיות. הכוונה הינה כי האישה יכולה
להגיש תביעה בגין החזר על הוצאות תשלום לבייביסיטר, או בגין אובדן השתכרות שלה, או עבור הוצאות אחרות אשר נגרמות לה באותה התקופה בהם אמורים הילדים לשהות אצל אביהם, אך
הוא אינו מקיים את הסדרי הראייה שנקבעו לזכותו.
האישה יכולה להגיש תביעה להגדלת מזונות ילדים, שכן מדובר בסיטואציה שבה מאחר והאב לא מקיים את הסדרי הראייה שנקבעו לטובתו, הילדים נמצאים רוב הזמן אצלה האישה, גם בזמנים כאמור שהם אמורים לשהות אצל האב, ולכך ישנה סיבה להגדלת מזונות.
האישה יכולה להגיש בקשה להקטנת הסדרי הראייה וצמצומם. מאחר והילדים מחכים לאביהם שיגיע, והוא לא מגיע באותם המועדים שנקבעו לו, אזי צמצום המפגשים יפחית את עוגמת הנפש של הילדים המחכים לבואו של האב למספר הפעמים שהאב אכן יכול להגיע.

הפרת הסדרי ראייה על ידי האם:

האב יכול להגיש בקשה (תביעה), לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני, לפי פקודת ביזיון בית המשפט, בטענה שהאם אינה מקיימת החלטה שיפוטית, כאשר במסגרת בקשה (תביעה), זאת, ניתן להטיל על האם עונש (קנס), כספי, בגין כל פעם שהיא מונעת את קיום הסדרי הראייה שנקבעו לזכות האב.
האב יכול לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה כנגד האם בגין הפרת הסדרי ראיה ואי קיום החלטה שיפוטית. במקרה זה המשטרה תוכל ליצור קשר עם האם ולהורות לה לקיים את ההחלטה השיפוטית של הסדרי ראייה, אחרת יפתח כנגד תיק פלילי. (המשטרה יכולה לפתוח תיק כנגד האם בגין אי קיום החלטה שיפוטית).
האב יכול לפנות ישירות לפקידת הסעד (עו”ס), האמונה על המשפחה, ולבקש ממנה לשוחח עם האם בנושא זה, ולדרוש מהאם שלא תפריע או תמנע את הסדרי הראייה לזכות האב. העובדת הסוציאלית יכולה גם להגיש תסקיר בנושא לבית המשפט/ בית הדין הרבני.

האב יכול להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה / בית הדין הרבני, לקבלת משמורת על הילדים, וזאת כאשר מדובר במצב שחוזר על עצמו, שאז יטען האב שמדובר בהתנהגות שאינה לטובת הילדים מצד אחד, והתנהגות לא ראויה מצד האם מהצד השני.

משרדינו בעל ניסיון עשיר ורב תיקים בתחום דיני המשפחה והגישור, נזיקין, נדל”ן ואזרחי – ואין לנו ספק שביחד איתך נצליח לבנות אסטרטגיה ייחודית שמתאימה לתיק שלך.
אנו קשובים ללקוח מתחילת הדרך ועד לסופה ונותנים מענה לכל דבר ובכל אמצעי מקובל.
נשמח שתצרו איתנו קשר או תשאירו לנו פרטים בדף ‘צור קשר’ (בתפריט למעלה) או בטלפון:
077-9400719
תוכלו ליצור איתנו קשר גם בדף העסקי שלנו בפייסבוק:

יוני שמיל משרד עורכי דין – דף הפייסבוק

דילוג לתוכן