יוני שמיל עו"ד

יוני שמיל, משרד עורכי דין וגישור

סיכויי ההצלחה של תביעה בגין ליקוי בנייה
צרו קשר

סיכויי ההצלחה של תביעה בגין ליקויי בנייה

מנסיון של שנים רבות בטיפול בתביעות ליקויי בנייה, נתקלתי ברוכשי דירות אשר או שהם חוששים, או שהם מפחדים מהתמודדות עם הקבלן באמצעות תביעה נגדו.

החשש או הפחד נובע מטענות הקבלן שיש לו עורכי דין שיגנו עליו וימשכו את ההליך שנים רבות, כאשר ישנם קבלנים שמגדילים ואף טוענים כי יגישו תביעה ענקית כנגד הדייר בגין הפרות כלשהן שנעשו, כאשר מדובר כמובן בניסיון של הקבלן להתחמק מאחריות לרשלנותו! לכל זה יש לקחת בחשבון כי ישנם דיירים אשר משלמים משכנתא והוצאות נוספות, ומפחדים שלא יוטלו עליהם הוצאות נוספות, וכך בעצם מרוויח הקבלן הרשלן, אך אין ממה לחשוש. באם יש ליקויי בניה, על הקבלן לתקן ו/או לשאת בהוצאות לתיקון.

בשנים האחרונות ניהלתי תביעות נגד קבלנים שאיימו על הדיירים שהם לא ירשמו את הדירות שלהם בטאבו לטובתם (לטובת הדיירים), כאשר בנושא הזה הקבלן אינו יכול כמובן, להחזיק את הרישום כמעיין ערובה.

לאחר שמגישים את כתב התביעה, ובמידה והקבלן מתנגד לטענות בדבר הליקויים, בית המשפט ימנה מומחה מטעמו אשר יבקר בנכס וירשום דו”ח, כאשר בדו”ח הוא יציין את כל הליקויים שהוא רואה ואת העלות הכספית לתיקון שלהם.
בנוסף, יציין המומחה האם יש צורך להתפנות מהדירה ו/או לפנות את המטלטלין, כאשר העלויות השונות יחולו על הקבלן, בנוסף לעוגמת נפש שנגרמה לדייר.

• קניתם דירה חדשה וקיבלתם דירה עם ליקויי בנייה?
• שיפצתם או בניתם דירה וקיבלתם דירה עם ליקויי בנייה?
• הקבלן מסרב/ מתחמק/ מתעלם/ מדרישותיכם לתיקון ליקויי הבנייה?
• הקבלן מכחיש שיש ליקויי בנייה בדירה או שהוא מסכים לתקן רק חלק מהליקויים?
• קניתם דירה “עם אחריות” והקבלן מסרב לתקן את הליקויים?
• נגרם לכם ירידת ערך כתוצאה מרשלנות הקבלן?
• הקבלן מאחר במסירה של הנכס?

אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבלת הפיצוי הראוי לתיקון הליקויים, וקבלת פיצוי בגין היעדר הנאה מהנכס ועוגמת נפש.

דילוג לתוכן